Introduktionsvecka

Hanna: Men sedärja, nu har snart den första ”riktiga” skolveckan gått och min hjärna kokar mer eller mindre över av all information som allt löst folk försöker proppa i mig. Det är inte så lätt att hänga med i svängarna alla gånger, men ändå verkar jag vara en av de få som faktiskt har koll på saker och ting. Hör och häpna, jag, Hanna, har koll! Det trodde man inte.

De första dagarna var ju självklart de mest nervösa, skulle jag våga ta första steget och prata med någon, skulle någon ta första steget och prata med mig? Kommer jag klara av det här? Och liknande frågor snurrade runt som ilskna små bin i huvudet på mig. Men det har gått så bra så… Jag har pratat med en hel del tjejer i klassen (rätt svårt att undvika att prata med tjejer från klassen då mer eller mindre hela klassen består av just tjejer!) och de verkar trevliga, är indelad i en basgrupp som jag ska arbeta mycket med de kommande 10 veckorna och det kommer nog gå bra det här.

I nästa vecka så har jag mitt första litteraturseminarium någonsin, och för att minska lite på nervositeten och känslan av att jag inte fattar någonting så har jag för en gångs skull tagit mig i kragen och läst det som man ska läsa. Nu är det bara lite mer djupgående läsning av kapitlena som ska avklaras och sen är jag nog så pass förberedd man kan tänkas vara inför sitt första seminarium. Så skolan känns bra, klassen känns bra, basgruppen känns riktigt bra.

Livet på det stora hela känns bra, jag börjar känna mig mer och mer hemma för var dag som går. Idag när jag gick hem från bussen i snålblåsten så kom jag på mig själv med att le så där löjligt nöjt att det syns på flera mils avstånd att man trivs med tillvaron, med livet. För ja, jag stormtrivs här i Malmö.

Länkar till andra bloggar om:

, ,,,

Det här inlägget postades i Hanna och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Introduktionsvecka

  1. Jenny & Mattias skriver:

    Skönt att läsa att ni har börjat känna er lite mer hemma nu! Förstår dock att det är lite svårt att anpassa sig till det fattiga studentlivet. Har ni ätit några nudlar ännu? Ser fram emot bilder från hemmet så småningom! Vårt hem finns nu på annons, visning på söndag. Nu ska jag ta itu med Iris dagbok och uppdatera bloggen!

Kommentera

