Inflyttningsfest

Hanna: Hej alla glada! Kände att det var dags för mig att skriva några rader och tänkte då även passa på att visa bilder på några utav tjejerna i min basgrupp. För ungefär två veckor sen så var vi hemma hos Sophie (tjejen till vänster här nedanför) som hade en liten försenad inflyttningsfest och umgicks. Det bjöds på bål (som av någon anledning verkade bli starkare och starkare desto längre kvällen gick), musik och trevligt sällskap. En helt klart lyckad kväll med trevligt folk.

Vad som menas med basgrupp är helt enkelt att det är de här tjejerna, + några till som jag inte har lyckats fånga på bild ännu, som jag arbetar med i kursen som pågår just nu. För närvarande så är vi mitt uppe i den sista delen av kursen. Vi ska skriva en fältrapport, jag, Sophie och Anita (tjejen till höger här ovanför) var iväg och gjorde en intervju med en dam på ett ”barnhem” här i Malmö och så fort intervjun var över så kände vi alla tre mer eller mindre att ”Här vill jag jobba!”. Alltid roligt att hitta tecken som får en att förstå att man har valt helt rätt utbildning!

Tjejen i mitten på bilden här ovan borde ni faktiskt känna igen, tjejen på min vänstra sida heter Isabell och tjejen på min högra heter Erika.

I övrigt så trallar livet på, då de närmsta veckorna är vigda till just den här fältrapporten så har jag inte särskilt många dagar som jag måste befinna mig i skolan. Vilket är väldigt passande just nu då min lillasyster kommer på besök på lördag och stannar i en hel vecka.

Det här inlägget postades i Hanna och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inflyttningsfest

  1. grejen är ju att sista avsnittet av satc är lyckligt för alla.
    Samantha accepterar smiths kärlek och ger kärlek tillbaka och cancern är borta.
    Charlotte & Haryy ska få en liten dotter.
    Miranda är lycklig med steve och son.
    Carrie och Big får varandra.

    Ja behövde itne sen veta att carrie, miranda och charlotte är småtaskiga mot samantha när hon går upp i vikt eller att det blir somd et blir mellan carrie och big eller att steve är otrogen mot miranda som sen ändå förlåter det hela..

  2. Tess skriver:

    Hej, visste inte att du läste min ytliga blogg ^^
    Nej, det är dags att ändra ideal i samhället, det är då sånna kommentarer är så vackra.

Kommentera

