Vampyrer och fitness

lat-den-ratte-komma-in2 Hanna: Igår var vi på bio och såg den kritikerrosade ”Låt den rätte komma in” som  är en filmatisering av boken med samma namn skriven av John Ajvide Lindqvist. Jag tror att vi var överens om att det här var en utav de få gångerna som de lyckades fånga allt det bra med boken i filmen. Ofta så brukar, åtminstone jag Hanna, bli besviken på filmatiseringar av böcker då det känns som att man tappar en hel del från boken man har bestämt sig för att filmatisera. Vilket i och för sig är rätt förklarligt då en film som hade med varenda liten detalj och dialog skulle bli för lång för att någon skulle orka se den. Men för att återgå till filmen ”Låt den rätte komma in” så kan jag inte göra annat än att rekommendera er att se den. En av sakerna jag fastnade för lite extra mycket var själva filmningen, den var sinnessjukt snyggt gjord och det såg verkligen ut som att det var inspelat på 70-80-talet i en trist liten förort. Och när jag ändå är igång och tipsar så tycker jag faktiskt att ni ska ta er tid att läsa boken, helst före ni ser filmen.

fitness24sevenI övrigt så bestämde jag mig här i veckan för att börja gymma, och jag lyckades inte ens smita undan med ett enkelt litet månadskort. Nej, nu har jag låst mig till Fitness 24seven ett helt år, i 12 månader framöver kommer det att dras 149:- i månaden från mitt arma lilla studentkonto. Både för och nackdelar med att binda upp sig på ett år, för mig blev det övervägande fördelar då jag skulle slå mig själv gul och blå om jag tillät mig själv att det drogs 149:- i månaden från mitt konto utan att jag utnyttjade kortet. Första träningspasset var i tisdags och det blev ingen mjukstart direkt. Jag och två tjejer från klassen tränade i nästan två timmar, och det mina vänner kan jag så här i efterhand gå med på var lite magstarkt för en person som inte har tränat på ett bra tag. Träningsvärken var ett faktum när jag vaknade upp i onsdags och jag skojar inte när jag säger att jag inte kunde röra mig ordentligt, när jag skulle försöka sätta mig ner någonstans så fick jag ta stöd för att komma ner. Idag är första dagen som jag känner mig som vanligt igen, men den lyckan kommer inte att vara särskilt länge då det andra träningspasset går av stapeln i helgen. Hur ska jag överleva det här?

Det här inlägget postades i Hanna och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vampyrer och fitness

  1. Rebecca skriver:

    Vi tänkte gå och se den. Så det borde man alltså?

  2. hannachrister skriver:

    Ja, man ska verkligen gå och se den. Och man ska läsa boken! Glöm inte det!

    /Hanna

  3. Sara skriver:

    Ja filmningen och fotot i filme är otroligt snyggt!

  4. Louise skriver:

    Trist liten förort, bah.. Jag är uppväxt där! Vet hut! 🙂

Kommentera

