Wake up call

early_morning_wake-up_callChrister: Runt sju i morse vaknade jag av en riktig smäll! ”Åska!”, var min första tanke, men det var konstigt att det bara var en smäll. Jag hade ett svagt minne av att lägenheten skakade och låg och lyssnade efter mer dunder, men inget hände. ”Kanske en lastbil som körde in i lägenhetsväggen?”, var min nästa tanke, men jag var för trött för att gå upp och kolla och somnade om i stället.

Nu på morgonen läser jag att det var ett blixtnedslag som var så kraftigt att det påverkade hela regionen, vissa säger att ljuset syntes till Danmark. ”Flera hus i området kring torget i Arlöv skakade och rummen lystes upp vid smällen. Samtidigt fick SOS in 35 automatiska brandlarm. – Jag trodde att det var en jumbojet som landat i trädgården, säger Annika Sivnert i Lomma”. (Sydsvenskan) Ett kraftigt hagelblandat snöfall gjorde också att Öresundsbron fick stängas av. (Sydsvenskan)

Spännade! Men det mest spännande är ändå att läsa kommentarerna på lokalsidorna (länk 1, länk 2). Ett par exempel:

”Så klart SMHI och alla andra nyheter säger att det var bara ett blixtnedslag, DOM MÖRKLÄGGER DET! Det var en komet (…). Och om det inte var en komet så är det kanske något top hemligt från antingen Sveriges Försvar eller kanske USA’s,för man vet ju hur jädrans mycket top hemligt de har.”

”Kan mycket väl ha varit ett UFO som har störtat. Med stor sannolikhet kommer vi aldrig att få reda på den här sanningen.”

”Försvarets radioanstalt har inte ens kommenterat detta! Hur kommer det sig? Redan igårkväll tyckte jag att jag på stan såg en del skumma personer som rörde sig ryckigt och olinjärt. Mycket suspekt.”

Vad Hanna gjorde? Hon sov förstås! 😉

Länkar till andra bloggar om:, , , , ,
Det här inlägget postades i Christer och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Wake up call

  1. Morrica skriver:

    Klokt av henne =)

  2. Hanna skriver:

    Klart jag sov! Vad skulle jag annars göra vid 7-tiden på morgonen?! 🙂

  3. Susanne.Latin-M. skriver:

    Det Var en komet som störtade in genom vår (jordens) atmosfär. Ljuden vi hörde var ”Sonic Boom”
    det ljudet bildas när tex en F14 stridsflygplan åker snabbare än ljudets hastighet då bryts luften och bla bla bla see for your selfe på denne länk i youtube =) http://www.youtube.com/watch?v=uQ2pkmISOLM . OCH eftersom det var en komet som kom från yttre rymden med sån hastighet så blev det litte mer än bara Sonic Boom…….BOM!!!!

  4. Susanne.Latin-M. skriver:

    ah justde! Och Area 51 fanns sssääkert på plats innan alla och mörklägger allt..som dom ALLTiD gör!
    (H)

  5. superblixten skriver:

    men hör ni, så här är det, anledningen till morgonens åska var att havet hade en högre temperatur än luften , och det är inte vanligt , men det kan förekomma , detta var en sk extremt positivt laddat blixt, en sk superblixt, därav ljuset och denna KRAFTIGA smäll , men jag håller med, marken skakade verkligen , och ljuset var helt enormt

  6. Ping: Nytt fokus i fildelningsfrågan « Christermagister

  7. Ping: Ännu ett naturfenomen « Hanna och Christer i Malmö

Kommentera

