Surprise!

Hanna: Igår var det jag som satte mig på tåget från Malmö med slutdestination Södertälje. Mitt hemlighetsmakeri skulle äntligen bli avslöjat. På tåget upp så tog jag det mogna beslutet att plugga (läs: läsa kurslitteratur), och jag pluggade hela vägen upp och till min glädje så hade jag valt en riktigt bra bok som sällskap.

Men… till överraskningsmomentet! Min syster höll på att krascha hela min plan häromdagen då hon hade frågat mamma om en kompis till henne kunde komma och sova här på onsdagkväll. Men jag tvingade min mamma att ta den fajten med min syster och säga åt henne att det inte fungerade.

Så igårkväll tog mamma med sig hunden, sa att hon skulle gå ut på en promenad när hon egentligen åkte och hämtade mig. Och appropå hunden så kände den rackaren igen mig, eller så blev han bara så där löjligt glad som han blir utav alla människor, men det tror jag inte. Det var mycket kärlek i välkomnandet från honom! Jag känner att jag slirar runt lite på en hel del sidospår, ska försöka skärpa mig! Vi kommer hem till lägenheten, jag sparkar av mig skorna och går och knackar på dörren till Malins rum, jag får ett ”Kom in!” och traskar in i rummet och väntar spänt på hennes reaktion. Först så tittade hon konstigt på mig, frågade vad jag gjorde där och så började hon gråta! Det var ytterligare att fint välkomnande måste jag säga! Så allt hemlighetsmakeri har varit värt det, lillasyster blev glad och jag är glad!

Idag ska jag försöka roa mig själv tills det dyker upp lite folk från respektive jobb och skolor. Ska nog passa på att plugga lite då det är tyst, skönt och hundfritt här hemma.

bild-0231

Det här inlägget postades i Hanna. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Surprise!

  1. Egoina skriver:

    haha fan! Trodde inte att ngn skulle upptäcka mig.

Kommentera

