Malmöfestivalen

Stadens borgerliga partier anser tydligen att Malmöfestivalen känns uttjatad och undrar om vi vill ha den kvar. De hänvisar bl a till att man lagt ner liknande festivaler i andra städer och ersatt dem med något annat. (Sydsv 1 och 2)

Jag har växt upp i Södertälje, vilket jag ständigt påminns om ligger nära Stockholm, och i båda städerna har man haft festivaler som lagts ner; och jag säger ”don´t do it!
En liknande festival gör att man känner en stolthet över sin stad. När man är ung är det vad man ser fram emot hela året. Är det någonting en stad behöver så är det att innevånarna, och särskilt ungdomarna, känner någon slags stolthet över sin stad. Jag har bara bott här sedan i somras, och jag är redan stolt! Malmöfestivalen är något jag berättar för alla mina vänner om! Och de är avundsjuka! Vad gäller en ”ersättning med någonting annat”…
Inte har varken Södertälje eller Stockholm lyckats ersätta sina gratis stadsfestivaler med något som är värt att nämna?!

Här hade jag skoj i somras:
malmofestivalen

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Det här inlägget postades i Christer och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

