Hemtenta… igen!

Hanna: För lite drygt en månad sen lämnade jag in min hemtenta i Psykologi-kursen, som jag för övrigt blev godkänd på… jag fick till och med ett STORT G. Nu är det dags för hemtenta-period numero dos och jag ångrar att jag någonsin har yttrat mig om att hemtentor känns som ett bättre sätt att examinera en kurs på. Jag ångrar mig, okej…? Nu hoppas jag att Malmö Högskola läser det här och slutar peppra mig med hemtentor! Den här gången är det en 8hp kurs i Socialpolitik som ska examineras. Jag började skriva idag och jag vet inte hur många gånger jag har tagit en paus för att göra någonting annat så som att röka, prata i telefon, sms:a, gå på toa ohälsosamt många gånger, vi har varit iväg och tränat… Men nu är jag här igen – bänkad framför datorn och med en fråga angående privatiseringar väntandes på mig. Behöver jag säga att jag tycker att det är sjukt roligt att skriva hemtenta när solen strålar utomhus och det är fredageftermiddag? Nej, trodde inte det.

Jag sätter just nu stor tilltro till min förmåga att ordbajsa och kasta in lite referenser här och var i mitt ordbajs för att styrka mina teser. Det kan gå. Det har fungerat hittills under mina år i skolan… Så varför ändra ett vinnande koncept?

Jag försöker se saker och ting positivt. Jag behöver ju faktiskt inte gå upp tidigt i ottan för att åka iväg till skolan igen förrän den 4:e maj, jag kan spendera min tid liiiite hursomhelst, den här hemtentan är betydligt mer konkret och inte alls lika omfattande som den förra och… ehm, nej… Det var nog allt.

Som ni märker här så är min förmåga att ordbajsa riktigt bra, en klass för sig. Håll era tummar och tår för min skull för så smart som jag ser ut att vara på bilden här nedan är så smart som jag känner mig just nu… =/

var-09-008

Länkar till andra bloggar om: , , ,, , ,

Det här inlägget postades i Hanna och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Hemtenta… igen!

  1. Jenny skriver:

    Det låter som en bra taktik, man behöver ju ta lite paus för att reflektera ibland…

  2. Carrro skriver:

    HEJ!! Rolig blodd du har! Tänkte höra med dig om du vill dela med dig av din tenta i Socialpolitik? Sitter med den nu:) BLÄ! Tack!

  3. Carrro skriver:

    Blogg haha skrivit för mycket nu!

Kommentera

