Varför jag vill bli socionom?

Hanna: Syftet med att jag utbildar mig till socionom är, precis som för de flesta andra, att jag vill kunna hjälpa. Jag vill finnas där för de vilsna små ungdomarnas själar, jag vill vara en axel de kan luta sig emot och jag vill fungera som ett vindskydd när det stormar i deras inre. Jag utbildar mig för att jag någonstans, innerst inne, faktiskt tror att jag kan göra skillnad. Och killen längst till vänster på bilden ser ut att behöva mig, vänta två år vännen… Sen kan du kontakta mig! Jag finns här för dig! Jag FÖRSTÅR vad du går igenom!
Du är INTE ensam! 😉

brun-utan-sol-brunkrm

Det här inlägget postades i Hanna. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Varför jag vill bli socionom?

  1. Moa skriver:

    Hej! Är du socionom nu? Eller ändra du dig? -.- Jag är 18, vet inte alls vad jag vill bli men tycker socionom låter spännande.. Vill jobba med utsatta barn, tror jag! Kan du berätta lite om yrket/utbildningarna? Vore hur snällt som hellst!! mejla isåfall 🙂 verkligen, Tusen tack om du gör det!!

Kommentera

