Framtidsplaner…

Hanna: Jag har gått omkring och funderat kring min utbildning de senaste veckorna. Det är ju inte ett helt okänt faktum att det idag utbildas galet många socionomer, att det är överskott på socionomer ute på arbetsmarknaden. Det i sig är ju inte de bästa förutsättningarna för en nyutexaminerad socionom år 2012 – av den anledningen (och några till) har jag nu bestämt mig för att jag ska ta Magisterexamen. Ni läste rätt… Nu är det inte bara Christermagister som gäller, snart på en skola/socialförvaltning/you name it nära dig har vi Magister Hanna. Måste erkänna att det inte klingar lika fint som Christermagister, men ändå… Istället för att ta min Socionomexamen i januari 2012 så lägger jag på en termin på min utbildning och blir klar i juni 2012.

Det känns bra att ha bestämt sig. Även om det är två år kvar tills det är dags för mig att påbörja min färd emot min Magisterexamen så känns det bra att ha det klart för sig, att ha bestämt sig. Ingenting är hugget i sten – men som det ser ut just nu så är det här den planen som gäller.

Man blir ju lite mer slagkraftig på arbetsmarknaden med en Magisterexamen istället för ”bara” en Socionomexamen.

Det här inlägget postades i Hanna. Bokmärk permalänken.

Kommentera

