En lunchpromenad

Christer: Det vackra höstvädret håller i sig och i dag tog jag en liten lunchpromenad; kanske någon är intresserad av att se några bilder? (Skönt att ha en blogg så att ingen kan säga ”nej”, i alla fall inte så att jag hör… 😉 )

Vi börjar med utsikten från skolan jag arbetar på. Det är inte ofta jag önskar att jag arbetade som takläggare i stället för lärare, men ibland händer det! Den skarptögde kan se hotell Hilton (vid Triangeln) till vänster i den översta bilden och Torson i den undre bilden.

Jag kliver ut från skolgården, tar närmsta väg rakt fram och vänder mig sedan om mot skolan. Ingen tvekan om att det är en skolbyggnad va?

Jag fortsätter gatan rakt fram, svänger runt hörnet och tittar tillbaka via en annan gata; det är skönt att ha arbtesplatsen inom synhåll! 🙂 Jag strosar ”hemåt” igen och njuter av höstfärgerna och av en staty i närheten av skolan, kanske är den symboliskt placerad där…

Precis innan jag kliver in genom porten igen blir jag påmind om att området, trots sin skönhet, är ganska tufft; vi hade att par skjutningar utanför i veckan…

Länkar till andra bloggar om:

Det här inlägget postades i Bilder, Christer och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

